همشهری آنلاین: ۲۳ سال پس از سرقت موزه بوستون بازرسان اف بی آی اعلام کردند سارقانی که در سال ۱۹۹۰ با لباس پلیس از موزه بوستون به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار سرقت کردند، شناسایی شدند ولی در قید حیات نیستند.

موزه بوستون

به گزارش فارس، 23 سال پس از سرقت موزه بوستون بازرسان اف بی آی اعلام کردند سارقانی که در سال  1990 با لباس پلیس از موزه بوستون به ارزش 500 میلیون دلار سرقت کردند شناسایی شدند ولی درقید حیات نیستند. دو سال پیش اف بی آی اعلام کرد که دزدان سرقت موزه بوستون شامل 13 اثر هنری شامل آثاری از رامبرانت و ورمی را شناسایی کرده است. آنها از ذکر جزئیات پرهیز کردند و فقط گفتند که تمرکز تحقیقات‌شان را روی بازگرداندن آثار گذاشته‌اند.

عکس بالا تصویری از قاب خالی نقاشی «طوفان در دریای جلیله» اثر رامبرانت را پس از سرقت نشان می‌دهد

پیتر کونهوون مامور ویژه اف بی آی گفت که دلیل عدم پیگرد قانونی اینست که هردو مظنون به سرقت از موزه مرده‌اند با این حال از ذکر نامشان خودداری کرد.

تابلوی «کنسرت» اثر ورمی و «طوفان در دریای گالیله» اثر رامبرانت از جمله آثار مسروقه از موزه بوستون هستند. موزه ایزابل استوارت گاردنر بوستون برای اطلاعاتی که به یافتن صحیح و سالم این آثار مسروقه بیانجامد مبلغ 5 میلیون دلار جایزه نقدی مقرر کرده است.

مقامات امنیتی اعلام کردند که در هجدهم مارس 1990 دو نفر که لباس پلیس بوستون را بر تن داشتند به ماموران امنیتی موزه می‌گویند که بنا به یک گزارش امنیتی فوری، باید از موزه دیدن کنند و به این صورت وارد موزه شده و آثاری به ارزش 500 میلیون دلار را از موزه به سرقت می‌برند.

کد خبر 303881

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha